Magazin
Početna strana Magazin Robne marke WHIRLPOOL

WHIRLPOOL

Jedanaestog novembra davne 1911. godine kompanija Whirlpool nastaje kao mala porodična radionica, negovana sa mnogo ljubavi i pažnje, da bi sto godina kasnije narasla u najveću svetsku kompaniju za belu tehniku, čiji se proizvodi danas nalaze u čak dve stotine miliona domova. Kompanija koja zapošljava preko 71.000 zaposlenih prošle godine je ostvarila promet od preko 18 milijardi američkih dolara. KompanijskI brendovI: WHIRLPOOL, MAYTAG, KITCHENAID, JANN-AIR, AMANA, BRASTEMP, CONSUL, BAUKNECHT mogu se pronaći u skoro svakoj zemlji na svetu. Uspeh Whirlpool-a zasnovan je na inovacijama, neke od nih su umnogome olaksale svakodnevno funkcionisanje domaćinstva  poput prve automatske mašine za pranje veša i  prve (topcounter) mikrotalasne pećnice. Whirlpool proizvodi su se našli i na Mesecu, u sastavu tzv. Space kitchen – mini kuhinje za spremanje hrane na svemirskim misijama Apolo i Gemini.
 



Whirlpool  Srbija je za 10 godina postojanja u našoj zemlji uspeo da se na tržištu Srbije  pozicionira kao jedan od vodećih brendova, nudeći aparate vrhunskog kvaliteta, inovativnog dizajna, a po cenama prilagođenim kupovnoj moći prosečnog srpskog potrošača.



Zanimljive činjenice o Whirlpool-u

 
Projekat svemirske kuhinje šezdesetih godina dvadesetog veka.

Da li ste znali da je kompanija Whirlpool kreirala proizvode koji su izvan naše planete? 1960. godine Whirlpool je osvojio čast da napravi prvu na svetu eksperimentalnu svemirsku kuhinju.
Kompaniji je dato u zadatak da razvije integrisanu jedinicu koja bi obezbeđivala svu hranu i namirnice potrebne za 14-todnevnu misiju 3 astronauta, a sve to je bilo neophodno da kompaktno stane u mali prostor rakete.
Inženjeri kompanije Whirlpool izmislili su jedinicu koja se sastojala od minijaturnog termoelektričnog frižidera, zamrzivača, trodelne rerne, samogrejućeg sistema za vodu, prostora za držanje hrane i posebnog mesta za odlaganje čvrstog i mekog smeća. Zbog bestežinskog stanja, kompanijea je takođe morala da dizajnira sistem za dostavu hrane, kao i posude koje su se sastojale od tuba da bi astronauti praktično mogli da ubrizgaju hranu u svoja usta. Mrvice su bile zabranjene, da ne bi lebdele u svemirskoj kabini i potencijalno zagadile uređaje. Svemirska kuhinja debitovala je na konvenciji Udruženja medicinskog vazduhoplovstva u Čikagu 1961. godine. 
Uspeh prve Svemirske kuhinje rezultovao je sa skoro 300 različitih ugovora u periodu od 1957-1973.godine, a u vezi sa svemirskim projektima. Oni su omogućili dalja pionirska istraživanja i razvoj sistema za hranu, otpad i ličnu higijenu korištenu od strane misije Vazduhoplovnih snaga Merkur, kao i Nasinih misija Gemini, Apolo i Skajlab, a da bi se sve završilo sletanjem opreme Whirlpool korporacije na mesec.


Kratak istorijat

 
1911. godine
Proizvedena je prva elektirčna mašina za veš.
Napravila ju je kompanija u Mičigenu, SAD, koja će kasnije postati Whirlpool.
1956. godine
Lansirana je prva kompletna linija proizvoda za domaćinstvo pod imenom Whirlpool.
Whirlpool sklapa ugovor  sa NASA-om da dizajnira eksperimentalne “svemirske kuhinje” i da napravi aparate koji su su korišćeni u misijama Gemini, Apollo i Skylab.
1998. godine
Napravljen je prvi aparat  sa inteligentnom 6 TH SENSE (šesto čulo) tehnologijom, za izvanredne performanse i energetsku efikasnost.
2006. godine
Whirlpool postaje vodeći proizvođač aparata za domaćinstvo u svetu.
2010. godine
Lansiranje iXelium™, prve ploče za kuvanje čija površina nikada ne gubi sjaj. 
Lansiranje 6 TH SENSE Fresh Control frižidera sa inovativnom tehnologijom u cilju dužeg očuvanja svežine hrane.
GREENKITCHEN ™, prva prava ekološka kuhinja koja nudi uštedu energije i do 70%*.
* Do 70% ukupnog smanjenja utrošene energije, u poređenju sa aparatima iz 2006. godine.


Već dve godine za redom, Whirlpool kompanija osvaja prvo mesto na listi „Najcenjenijih kompanija na svetu“, u sektoru opreme za domaćinstvo i industrijskog nameštaja.
Ova lista američkog poslovnog magazina Fortune je jedna od najprestižnijih korporativnih listi u celom svetu.
Whirlpool korporacija je zauzela prvo mesto u više kategorija:
  1. U inovacijama
  2. U upravljanju ljudima
  3. U društvenoj odgovornosti
  4. U kvalitetu upravljanja
  5. U kategoriji dugoročnih investicija.
Kompanije koje su se pridružile Whirlpool kompaniji i rangirane kao broj 1 u svojim indistrijskim sektorima su: Apple, GE,
Google, IBM, McDonald's, Procter & Gamble, Target i Walt Disney.


Nova priznanja stižu i od Internacionalnog foruma za dizajn.
Poslednje Whirlpool dizajnersko rešenje osvojilo je nagradu na poljima istraživanja i inovacija.
Nakon osvojenog priznanja u 2012 nagrade iF Dizajn Proizvoda, revolucionarna iXeliumTM ploča je dobila još jednu prestižnu nagradu.
iF Zlatni Dizajn predstavlja priznanje na polju dizajna I tehnologije na međunarodnom nivou. iF Zlatne statue su specijalne kreacije Herberta H. Schultes i izdaju se samo za najbolje. Osvajanjem jedne od njih znači da je dobitnik posebno uspešan na polju izuzetnosti proizvoda, inovacije materijala, predstavljanja ili pakovanja, i stoga zaslužuje poseban status među ostalim pobednicima. Svi osvajači IF zlatne nagrade automatski postaju članovi istaknute grupe pod nazivom iF zlatna selekcija godine.
Whirlpool iXeliumTM ploča je dobila i prezentovala nagradu iF Dizajn Proizvoda na ceremoniji održanoj 10. Februara 2012 u BMW muzeju u Minhenu.
Ove godine 100 zlatnih nagrada je podeljeno u četiri kategorije: dizajn proizvoda, interakcijski (komunikacijski) dizajn, materijala i dizajn pakovanja (ambalaža). Šezdeset ovih nagrada je dodeljeno u kategoriji dizajna proizvoda, gde je Whirlpool jedini osvajač pomenute nagrade u grupi velikih kućnih aparata.
Najnovije priznanje da je WHIRLPOOL CORPORATION, BR. 1 U SVETU PO OBIMU PRODAJE BELE TEHNIKE potvrđuje Euromonitor International Limited, na osnovu podataka o obimu prodaje na malo u komadima za 2011. godinu. Validno do 30. maja 2013. godine.
vrh strane