Magazin
Početna strana Magazin Tehnološka revolucija Power Hog - Elektro pomoć za bicikl u čoper stilu

Power Hog - Elektro pomoć za bicikl u čoper stilu

("Power hog" tj. "Moćno svinjče" tj. uređaj  kome je dodato veliko spoljašnje električno napajanje.)

Napisao Gregory Mone
Fotografija Cody Pickens


CAT WOODMANSEE nije hteo da svoj bicikl zameni automobilom ili vozom, ali, 50-godišnji softver inženjer iz Silikonske doline, nije baš hteo ni da okreće pedale bicikla stotinak kilometara dnevno. Dakle, koristeći komplet, dodao je elektro pomoć tj. motor i akumulator na svoj Electra Cruiser 7D, standardni bicikl. Nekoliko vožnji, na kojima je bio natovaren sa previše teškog tereta, idući preko puta punog rupa, ga je uništio, pa je Woodmansee je odlučio, da iskoristi neke delove iz kompleta i napravi potpuno novu mašinu. Više od dve godine kasnije, on je dobio 81 kg težak, 2,5 metra dug Frankencikl, koje može da pređe 96 km sa jednim punjenjem  i da lagano krstari preko trotoara. Woodmansee, koji kaže da je promenio svoje ime iz Brad u Cat (mačka), da bi ostao u boljem kontaktu sa svojom unutrašnjom životinjom - začeo je ideju o novom biciklu kad je krenuo da reciklira stolicu sa kosilice za travu u svojoj garaži.

Ergonomski mu je odgovarala, tako da se odlučio za čoper - ležeći dizajn sa prednjim točkom daleko ispred sedišta. Zbog kombinacije snažnog električnog motora iz kompleta, litijum-gvožđe-fosfatnom baterijom i samog vozača, težina je bila prevelika za ram i zadnji točak Electra cruisera, pa je napravio oba ta dela od početka. Koristeći čelične šrafove i 1,2 cm široke gvozdene šipke, zavario je skoro neuništive žice za volan. Woodmansee je zavario i gvozdenu rešetku za okvir, odvojio stub upravljača od starog bicikla, i to ukombinovao sa dve masivne gvozdene viljuške, da bi dodao dužinu i snagu. Da bi bicikl amortizovao udare zbog neravnog puta, dodao je par čeličnih opruga i zakačio ih na prednji točak. Pošto će zadnji točak nositi većinu težine, shvatio je da će mu trebati dodatne suspenzije. On je povezao taj točak na okvir preko izlazne ruke sa osam čeličnih opruga. Ako bude želeo da umekša vožnju, može da ukloni nekoliko opruga.

"Osećate se kao u starom Pontiaku," kaže on. "Idući niz put, plutate gore-dole." Oko ostalih delova čopera, koji je nazvao Blackbird, bilo je potrebno još više petljanja. Upravljač je bio napravljen za bicikl ali sa oko četvrtinom veličine. "U suštini, to je samo sebe uništilo", kaže on. U stvari, on je mislio da je bicikl nepopravljiv dok nije vidio stara kolica u prodavnici polovnih stvari. Široki točkovi, shvatio je, savršeno će apsorbovati deo težine pri skretanju i preuzeće deo opterećenja od stuba upravljača. Bio je delimično u pravu, bicikl je razbio osovinu kolica, ali on je napravio novu sa ojačanim točkovima i to je radilo savršeno. Rukovanje nije bilo baš lako kao što je očekivao, ali se Woodmansee ne žali. Može da vozi Blackbird 40 km na jedno punjenje bez okretanja pedala. (Motor ima manje posla kad on okreće pedale, dajući aktivnom vozaču oko 96 km po punjenju.) On sada koristi svoj bicikl po pet meseci, okrećući pedale lagano po 25 km na sat.



Preuzeto iz časopisa Popular Science Srbija popsci.rs
 
vrh strane