Magazin
Početna strana Magazin Tehnološka revolucija Kako je Mazda ponovo izmislila dizel motor

Kako je Mazda ponovo izmislila dizel motor

Napisao Lawrence Ulrich


Dizajneri dizel motora se dugo hvataju u koštac sa dilemom, smanjenje emisije gasova značilo bi i smanjenje efikasnosti ili dodavanje skupe opreme. Sa Skyactiv D-om, Mazdini inženjeri su smanjili zagađenje, povećali kilometražu, i eliminisali troškove dodatnih tretmana izduvnih gasova tako što su napravili dizel motor sa najnižom kompresijom. Oni su dodali dva turbopunjača i sistem regenerativnog kočenja na bazi kondenzatora. Kada stigne u američke prodajne salone krajem ove godine, Mazda6 opremljena sa Skyactiv-D, trebalo bi da sa potrošnjom od oko 4,2 litra na 100 km po autoputu, izlazi u susret strogim regulativama emisija gasova, dokazujući da dizel motori imaju još mnogo kilometara ispred sebe.

 



1. PAMETNI TURBOPUNJAČ

Dvostepeni turbo sistem sadrži malu turbinu koja pojačava niski obrtni moment, kao i veći turbopunjač koji povećava vrhunski domet konjskih snaga. Elektronski regulator pokreće turbopunjač, prilagođavajući performanse uslovima.


2. LAGANE KOMPONENTE

Skyactiv-D unapređenje motora donelo je i dodatnu korist - inženjeri su uspeli da naprave motor koji je lakši, sa komponentama sa nižim trenjem, uključujući i 25 posto lakše klipove i aluminijski blok motora koji je stesan za 25 kg.


3. NIŽI STEPEN KOMPRESIJE

Dizel motori pale gorivo kombinujući ga sa vazduhom i zbijajući ga izuzetno visokim pritiskom. Ipak, u poređenju sa benzinskim, visoki pritisak i temperatura sagorevanja dizela proizvodi više azotnih oksida i čestica čađi koje formiraju smog. Kako bi zadovoljili standarde protiv zagađenja, moderni dizel motori odlažu sagorevanje dok klip ne počne ​​silazak - ali to smanjuje snagu i efikasnost. Mazdino rešenje su nove dizne za gorivo i izduvni ventili koji dozvoljavaju inženjerima smanjivanje odnosa kompresije sa 16,3:1 na 14,0:1.


4. BEZ TRETMANA IZDUVNIH GASOVA

Pre nego što gasovi čak i uđu u auspuh, nizak odnos kompresije motora seče emisiju azotnih oksida i drugih zagađivača dovoljno da zadovolji sadašnje (i buduće) standarde kako u Evropi tako i u SAD. Kao rezultat, Mazda6 zaobilazi skupe urea rezervoare (koje vozači moraju da napune na svakih oko 16.000 km) koje su mnogi dizelaši koristili kako bi neutralisali emisije gasova.


5. POBOLJŠAN ULTRA-KONDENZATOR

i-ELOOP, jedan od prvih industrijskih sistema regenerativnog kočenja za skladištenje energije u kondenzatoru umesto u akumulatoru, što dodatno poboljšava efikasnost goriva. Kada vozač usporava, alternator generiše do 25 volti, puneći kondenzator u sekundi. Uskladištena energija može da zadovolji sve potrebe za strujom - farovi, kontrola klime, audio sistem - za minut. Kondenzatori su korišćeni za pojačavanje snage na automobilima formule 1, i najzad, oni se mogu koristiti za to isto, u putničkim električnim automobilima.


2014 Mazda6

MOTOR 2.5-litara Skyactiv-G benzinski motor (trenutno dostupan) ili 2.2-litara Skyactaiv-D dizel (dostupan krajem 2013.)
OSNOVNA CENA 20.880 USD



Preuzeto iz časopisa Popular Science Srbija popsci.rs

 
vrh strane